מכירת דירה - איך למכור את אותה הדירה במחיר גבוה יותר

באתר זה תוכלו למצוא את כל הסודות שיובילו אותכם למכירת הדירה בצורה הטובה והבטוחה  ביותר , נושאים חשובים שריכזתי מטובי המומחים וכל מה שחובה לדעת שמוכרים דירה.

בפרק זה אפרוס בפניכם את הנושאים הבאים :

  • איך למכור את אותה דירה בסכום גדול יותר.
  • איך להכין את הדירה למכירה.
  • איך הקונה הפוטנצילי חושב.
  • ועוד נושאים שחובה לדעת שמוכרים דירה.

אם אומר לכם שבהשקעה מינמלית של כמה אלפי שקלים יוכל מחיר הדירה שלכם לצמוח בשיעור גבוה בהרבה מאותה השקעה ראשונית, כיצד להצליח למכור את דירתכם במחיר טוב יותר.

כאשר אנו מעונינים להשיג את המחיר הטוב ביותר על דירתנו כדי שנעשה חישוב פשוט ונצליב כמה נתונים פשוטים על מנת שנגיע לתשובה הנכונה .

במחיר של סיוד הדירה, תיקון שקעי חשמל שבורים , סידור הגינה, תיקוני צבע וקוסמטיקה כל אילו יעלו כמה אלפי שקלים אך השווי שלהם במכירה הנו ניכר ויכול להקל את מכירת הדירה ולהעלות את מחירה באופן משמעותי ביחס להשקעה באותם תיקונים.

נתייחס לתהליך המכירה שבו מגיע הקונה לדירה אותה אנחנו רוצים למכור כאל פגישה ראשונה בין בחורה לבחורה,

בפגישה הראשונה ב 5 דקות הראשונות נקבע הרושם הראשוני שבו אנו מחליטים האם להמשיך הלאה ולנסות להכיר או לעצור  בשלב זה - בדיוק כך זה במכירת דירה, הקונה הפוטנצילי נכנס וכבר בדקות הראשונות קובע האם ברצונו לשמוע עוד פרטים ולהמשיך את תהליך הקניה או לעצור בשלב זה.

כיצד הקונה חושב ?

הקונה מדמה בליבו איזה דירה הוא רוצה , איך הוא רוצה שהיא תראה , איך יראו החדרים ועוד . כמובן שבחלום זה לא כלולים ברזים דולפים , אסלה שירותים מלוכלכת ומוזנחת , וקירות דהויים ועובש .

מראה מוזנח של דירה יגרום לרתיעה מהדירה ולרוכשים רבים לסגת לאחור , עלינו לעזור לקונה להבין את הפוטנציל של הדירה ולהמחיש לו כי זו אכן הדירה שכדאי לו לרכוש , במספר צעדים אילו נצליח לעשות זאת.




הכנת לובי וגינת הכניסה

התרשמות הקונים מתחילה עוד לפני הכניסה לדירה עצמה אם זה בבית פרטי כאשר הקונה נכנס בשער הכניסה ונחשף לגינה הסובבת את הדירה ואם זה בבית קומות כאשר הקונה נחשף ללובי הדירה.
 

לכן חשוב כי בשלב זה נדאג כי הגינה תהיה בעלת מראה מסודר ונקי ואילו בדירת קומות נדאג כי הלובי יהיה מסודר ונקי לעיתים אני נתקל בלובי מוזנח בדירות שונות.

במקרה כזה עלינו לשאול את עצמו את השאלה הפשוטה , אם נשקיע 500 שח בצביעת הלובי ( כן באופן פרטי, מכספנו ) והדבר יתרום ליכולת שלנו למכור את
הדירה בעוד 2- 5 אחוז שווה ערך ל 20,000 עד 50,000 האם לא שווה לנו להשקיע את הסכום הזה?


כאשר קונה נכנס והמראה הראשון הוא לובי מלוכלך, גינה מוזנחת, ישנה כבר תחושת רתיעה , זכרו כי את דירת חלומותיכם בתור קונים אין אתם רואים עם לובי מוזנח וגינה מלאת עשבים.

הכנת הדירה

במבט אוביקטיבי בדירת יד שניה ניתן להבחין בדרך כלל במספר ליקויים שחוזר על עצמו - שקעי חשמל שבורים, קירות מלוכלכים, שריטות וכתמים שונים, חדרי אמבטיה דהויים ועוד, כל זה תוצאה של בלאי טבעי.


כאשר הקונה נכנס לדירה אותה הוא מעוניין לרכוש במיטב כספו עלינו לעזור לו להגיע להחלטה ולאפשר לנו לדרוש מחיר גבוה יותר .


סיוד הדירה - סיוד פשוט של הדירה יאפשר לנו לתת תחושה של נחקיון ושל דירה חדשה.


סדר בסיסי - כאשר קונה מגיע להתרשם מדירה סדר של דירה נותן תחושה של ניקיון.


ריהוט - ריהוט מינמלי בדירה קטנה נותן תחושה של ריווח ומרחב.


מטבח וחדרי שירותים - יש לשקול השקעה באלמנטים אלה מכיוון שהם נקודות קריטיות אותם לוקח הקונה במחיר אותו הוא יהיה מוכן לשלם , כמובן שהשיקול הוא במצבם ובהיקף ההשקעה.


ברזים, נקודות חשמל שבורות, נורות שרופות וכדומה - חלק מהתרשמות על דירה הוא האם היא נראיית מוזנחת ולכן שווה לבדוק ותקן אלמנטים אילו.

 

הכנות לפני הגעת קונה פוטנצילי


לפני שקונה מגיע לדירה בחודשי הקיץ יש להפעיל את המזגן על מנת לייצר טמפרטורה סבירה ונעימה, חובה לשמור על דירה מאווררת.


ריח הוא אחד מהחושים החשובים ביותר בתהליך הקניה (חנויות רבות ובתי קפה אף מחזיקים מייצרי ריחות מלאכותיים מחקרים גילו שריחות נעימים גורמים לשיפור באחוזי הקניה ), לעיתים רצוי להכניס מגש עם תמצית וניל לתנור על מנת לייצר ריחות של אפיה.

כיור נקי מכלים , צעצועים במקומם וריצפה נקיה. 

כל אלה חיוניים על מנת לשכנע את הקונה כי זו היא דירת חלומותיו.

לסיכום

כל הפעולות הנ"ל אף על פי שהן נראות כקטנות וחסרות חשיבות והעלות שלהן נאמדת באלפי שקלים בודדים יכולה להעלות את מחירו
של הנכס בצורה משמעותית ולכן מומלץ לבצעם.

כדי לעזור לקונה להבין כי זו דירת חלומותיו ובכך להעלות את ערך הדירה ולהקל את תהליך המכירה.
 

זכרו כי ידע שווה כוח , בעזרת אתר זה תוכלו לבצע את מכירת הדירה בצורה הטובה ביותר במינימום התקלות האפשרי , כל מה שחובה לדעת שמוכרים דירה .

לחצו פה לתחילת המדריך - מכירת דירה

מנהל מקרקעי ישראל
לשכת שמאי מקרקעין בישראל
התאחדות הקבלנים
משרד הבינוי והשיכון
Ministry of Industry
משרד האוצר
כל מה שחובה לדעת כשקונים דירה, מוכרים דירה ומשקיעים בנדל"ן
קבוצת נדל״ן דיל