קניית דירה - מחיר הדירה בפועל

באתר זה תוכלו למצוא את הסודות שחובה לדעת לקניית דירה במחיר הטוב ביותר ובצורה הבטוחה ביותר , עצות וטיפים מניסיוני.

בפרק זה אסביר את הדברים הבאים:

  • כמה באמת עולה הדירה?.
  • איך בונים תקציב לקניית דירה.
  • איזה סכום ועלויות נוספות אנו צריכים להוסיף לתחשיב?.
  • איך לא להגיע למצב בו הסכום העומד לרשותנו והסכום האמיתי שאותו נשלם אינם תואמים!.
  • מחשבון שיבנה לכם את תקציב המחיר האמיתי של הדירה.


כמה באמת תעלה הדירה?

כאשר אנחנו רוצים לקנות דירה אנו צריכים להכין תקציב של המחיר האמיתי של העלויות של רכישת דירה , המחיר אותו סגרנו עם המוכר אינו המחיר שנשלם ואנו צריכים להתכונן למחיר גבוה יותר ועל פי מחיר זה לתכנן את הרכישה שאכן נוכל לעמוד בה.

לחצו כאן למגוון דרכים לחיסכון וקניית דירה מיטבית

לרכש דירה יש עלויות נוספות שיכולות להגיע ל 10% - 15% ואף יותר ממחיר המכירה של הדירה ויש להתכונן כספית בתוכנית הכלכלית בסכום המשכנתא אותו ניקח,ובתחשיב איזה דירה אנו רוצים לקנות ואיזו דירה אנחנו מסוגלים לקנות.

בתחתית הדף תוכלו למצוא לינק למחשבון שמסכם את כל העלויות של קניית דירה בצורה אוטומטית.


אפרט את הגורמים אליהם אנו צריכים להתייחס בעת קניית הדירה :

בניית תקציב קניית דירה

בשלב זה נלמד איך לבנות תקציב עלות דירה - עלינו לפתוח טבל אקסל או טבלה בדף ונייר ולרשום את מחיר הבסיס שהוא המחיר אותו דורש המוכר, ומתחתיו להוסיף עלות של כל אחד מהגורמים שאפרט בהמשך המאמר.

בבנית תקציב עדיף לקחת את נקודת הקיצון של העלות המקסימלית האפשרית , לא הנקודה הסבירה , ולא המינימלית. וזאת על מנת לייצר תקציב אמיתי עם מרווחי ביטחון.

כאשר יהיה בידינו תקציב קניית הדירה נוכל לגשת לשלב לקיחת המשכנתא עם תכנון נכון ולהימנע ממקרים שאליהם מגיעים לקוחות מגיעים אלי לאחר מעשה כאשר סכום המשכנתא אותה הם לקחו ביחס להון העצמי וההחזר החודשי אותה הם לקחו אינם מתאימים דבר שעלול לגורם לתסבוכת כלכלית, מחזור משכנתא ובעיות כלכליות רבות.

שלב תכנון התקציב הנו קריטי לעתידכם וחשוב לשלב את כל הפרמטרים דבר שיגרום לכם לקנות את הנכס שאותו אתם יכולים לקנות ולא נכס שיוביל להסתבכות כלכלית עקב אומדנים לא נכונים.

הפרמטרים הבאים יוספו למחיר הדירה

מס הרכישה

מס הרכישה הוא המס אותו נשלם בסיום תהליך הרכישה המס הנו מדורג, פרטים מלאים על המס ועל ההקלות ממנו ניתן למצוא בפרק מיסוי.

עורך הדין

עורך הדין היינו גורם קריטי ואין להיכנס לעסקת מקרקעין ללא ליווי של עו"ד , חובה להיעזר בשרותיו של עו"ד בתחום הנדל"ן ולא בשירותי עו"ד שעזר לכם בתביעת נזיקין, דרכים וכדומה , בדיוק כמו שלא תלכו לרופא עיניים עם בעיית שיניים. כמו כן רצוי לקבל המלצות על עו"ד מחברים משפחה וכדומה וטיפ נוסף ככול שיש יותר שערות שיבה בשערו כך יטב , אין כמו ניסיון .

בשום אופן אין להיעזר בשירותי העו"ד של הקבלן או של המוכר אתם חייבים לקחת עו"ד שייצג אותכם וייצג את האינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר.
שכרו של העו"ד הוא חצי אחוז לאחוז ממחיר הדירה + מע"מ.

המתווך

שכרו של המתווך עומד על שיעור של 2 אחוז אך הדבר נתון למיקוח כמובן כי שווי הנכס הנו שיקול בעמלה הנלקחת, זכרו כי ככול שהעמלה אותה נשלם למתווך טובה יותר כך יגדל הרצון שלו להשקיע מזמנו ולאתר לנו את הנכס המתאים לנו ביותר במחיר הטובה ביותר.

המשכנתה

ישנם עלויות ללקיחת המשכנתה העליות הנוספות שיש לקחת בחשבון הן עלות פתיחת התיק בבנק, תשלום לשמאי שיעריך את הנכס בשביל הבנק.

העברת דירה

יש לקחת בחשבון כי דירה חדשה במידה וישנה דירה קודמת יש להוסיף עלויות הובלה שכמובן נגזרות מהמרחק מהדירה הקודמת וכמות התכולה שעוברת.

אגרות שונות

האגרות אותן נשלם הן אגרת רישום בטאבו ורישום הערת אזהרה.

שיפוצים

שיפוצים הם תחום בפני עצמו , בחירה לא נכונה של בעלי המקצוע יכולה להוביל לעלויות עצומות ומפח נפש כמו כן בשיפוצים אף פעם אין מחיר סופי בגלל רמת המורכבות של התהליך אקדיש לו פרק מסודר בו תוכלו להיעזר על מנת להימנע ממלכודות ולייעל את התהליך על מנת לעבור אותו בצורה המיטבית.

רכישת ריהוט ,מכשירי חשמל ועוד

בתחום זה השמיים הם הגבול ולכן מראש צריך לבצע הערכת תקציב כמה אנחנו מוכנים להשקיע בדיוק ,למה בדיוק אנחנו זקוקים ולבצע הערכת מחיר ברשימה מסודרת לכל אחד מהמוצרים אותם החלטנו כי להם אנחנו זקוקים לאחר שתהיה בידינו הרשימה ומהסודרת והעלויות נוכל להבין ולשכלל את הסכום בסכום הכללי.

לסיכום

נושא התחשיב והתכנית הכלכלית ובניית תקציב קניית דירה הנה קריטית ותכנון נכון ימנע תסבוכות כלכליות רבות הן בזמן הרכישה והן כמה שנים אחריה בזמן החזר המשכנתא.

נתקלתי במקרים בהם זוגות שלא נערכו נכון כלכלית וכספית נתקעו עם דירה שתקציבית סכומי הכסף שעמדו לרשותם לשלב השיפוצים והריהוט לא עמד באותה תוכנית כלכלית אותה הם עשו, ולכן היו זקוקים לעזרה כספית נוספת של משפחתם או גרוע מכך נזקקו להלוואות נוספות שלא תמיד ניתן להשיג או נתקעו עם דירה "חצי אפויה" ולא כפי שתיכוננו וראו בעיני רוחם.

בעיה נוספת וקריטית יכולה להיווצר בעתיד לבוא ולא באופן המידי והיא חוסר היכולת לעמוד בתשלומי המשכנתא וזאת עקב תכנון תקציבי שגוי ואומדנים לא נכונים, את הבעיה הזו ניתן למנוע על ידי בניית תקציב נכונה.



מחשבון מחירה האמיתי של הדירה

במחשבון זה תוכלו להיעזר על מנת לחשב את העלויות הצפויות מעבר לעלות הראשונית של הדירה.

חישוב מחיר דירה



זכרו כי ידע שווה כוח , בעזרת אתר זה תוכלו לבצע את קניית הדירה בצורה הבטוחה ביותר במינימום התקלות האפשרי , כל מה שחובה לדעת שקונים דירה .

לחצו פה לתחילת המדריך - קניית דירה

מנהל מקרקעי ישראל
לשכת שמאי מקרקעין בישראל
התאחדות הקבלנים
משרד הבינוי והשיכון
Ministry of Industry
משרד האוצר
כל מה שחובה לדעת כשקונים דירה, מוכרים דירה ומשקיעים בנדל"ן
קבוצת נדל״ן דיל